Walne Zgromadzenie Członków SM „ORUNIA” w Gdańsku odbyło się w dniu 26.05.2025r. w Szkole Podstawowej Nr 19 w Gdańsku przy ul.Emilii Hoene 6.

Zebranie rozpoczęło się o godz. 18:00 i trwało do godz. 22:15. W zebraniu, zgodnie z listą obecności, udział wzięło 113 członków Spółdzielni w tym 11 pełnomocników, co stanowi 6,6% ogólnej liczby członków. Na Walne Zgromadzenie, od członków Spółdzielni w trybie § 88 ust. 3-4 Statutu Spółdzielni, nie wpłynął żaden projekt uchwały oraz żaden wniosek z żądaniem zamieszczenia oznaczonych spraw w porządku obrad Walnego Zgromadzenia. Od członków Spółdzielni, w trybie § 88 ust.5 Statutu Spółdzielni nie wpłynęły poprawki do projektów uchwał.

Walne Zgromadzenie Członków podjęło 5 uchwał:

1. Uchwała Nr 1/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółdzielni za 2024r. oraz sprawozdania finansowego i bilansu za 2024r.,
2. Uchwała Nr 2/2025 w sprawie udzielenia absolutorium dla członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „ORUNIA” w Gdańsku,
3. Uchwała Nr 3/2025 w sprawie podziału wyniku finansowego Spółdzielni za 2024r.,
4. Uchwała Nr 4/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej,
5. Uchwała Nr 5/2025 w sprawie zbycia działek w ramach regulacji granic na rzecz Gminy Miasta Gdańska.

Jedna uchwała nie uzyskała większości ogólnej liczby członków biorących udział w głosowaniu:

Uchwała Nr 6/2025 w sprawie zbycia działek w ramach regulacji granic.

W dyskusji poruszano tematy dotyczące:

– sprzeciwu wobec montażu podzielników kosztów ogrzewania,
– wskazania przepisów, na podstawie których istnieje obowiązek montażu podzielników kosztów ogrzewania,
– rodzaju podzielników kosztów montowanych w lokalach,
– sposobu rozliczania kosztów z GPEC po montażu podzielników kosztów,
– możliwości rezygnacji z podzielników kosztów już zamontowanych,
– informowania mieszkańców poprzez sms o zmianie istotnych dla mieszkańców regulaminów wewnętrznych Spółdzielni,
– zbyt wysokiej temperatury ciepłej wody w lokalu budynku Uranowa 7,
– zabezpieczenia terenu i nadzoru podczas remontu elewacji budynków Uranowa 8, Krzemowa 17,
– remontu elewacji budynku przy ul. E.Hoene 3,
– stanu technicznego chodnika i parkingu miejskiego przy budynku Krzemowa 10,
– regulacji regulaminowych związanych z remontem balkonów,
– kwalifikowania wydatków z funduszu remontowego tak, aby obciążały budynek, w którym wykonywane są prace remontowe,
– zbycia działek będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni,
– organizacji spotkań z mieszkańcami w mniejszych grupach, np. po kilka budynków, w celu omówienia planowanych prac remontowych,
– wysokości wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej.

Na Walnym Zgromadzeniu nie zgłoszono wniosków do wykonania przez Zarząd Spółdzielni oraz Radę Nadzorczą.