Z posiedzenia Zarządu SM „ORUNIA” w Gdańsku odbytego w dniu 21.09.2020r.
Obecni na posiedzeniu:
Porządek obrad:
Ad.1
Protokół z poprzedniego posiedzenia został odczytany i przyjęty bez uwag.
Ad.2
Zarząd Spółdzielni przyjął informację, przedstawioną przez Administratora osiedla, dotyczącą spraw eksploatacyjnych i nie wnosi uwag.
Informacja stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Ad.3
Zarząd Spółdzielni przyjął Informację o lokalach użytkowych i opłatach przedstawioną przez Główna Księgową.
Z informacji wynika, że na dzień 31.08.2020 r. łączny wymiar opłat wyniósł 816,7 tys. zł. przy jednoczesnym zadłużeniu na kwotę 41,9 tys. zł., co daje powody do satysfakcji gdyż wskaźnik zadłużenia kształtuje się na poziomie 5%.
Zarząd przeprowadził dyskusję nad przedstawioną informacją, w trakcie której rozważono potrzebę zweryfikowania polityki Spółdzielni dotyczącej sposobu waloryzowania stawek najmu lokali. W dotychczasowych umowach waloryzacja stawek najmu naliczana jest w oparciu o wskaźnik inflacji, co obecnie nie jest korzystnym rozwiązaniem dla Spółdzielni.
Należy rozważyć możliwość zmiany w umowach zapisu dotyczącego waloryzacji stawek.
Informacja o lokalach użytkowych stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Ad.4
Zarząd Spółdzielni, po przeprowadzonej dyskusji, postanawia w planie remontów na 2021 r. ująć prace niezbędne do wykonania w 2021 r. oraz prace przyjęte na W.Z. w 2020 r.
Osoby odpowiedzialne za poszczególne fragmenty planu zobowiązane są do przeanalizowania zbilansowanych kwot na poszczególne budynki i nieruchomości.
Zarząd postanawia, iż ostateczne przyjecie planu remontów nastąpi na posiedzeniu Zarządu w dniu 19.10.2020 r.
Projekt Planu Remontów stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Ad.5
Ad.6
Zarząd Spółdzielni zatwierdził Protokół Komisji Socjalnej z dnia 17.09.2020 r. w sprawie wypłaty środków z Zakładowego Fundusz Świadczeń Socjalnych.
Protokół Komisji stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Ad.7
Z-ca Prezesa przedstawił informację dotyczącą ustanawiania służebności dla właścicieli domów szeregowych przy ul.Czirenberga. Zgodnie z wysłanym powiadomieniem w dniu 31.08.2020 r. upłynął termin złożenia wniosku do Spółdzielni w celu ustanowienia służebności. Do dnia 31.08.2020 r. na 18 właścicieli nieruchomości złożono 7 wniosków, ustanowiono 6 służebności.
Zarząd Spółdzielni postanawia przekazać sprawę do Radcy Prawnego celem rozpoczęcia procedury wezwania do ustanowienia służebności pod rygorem wystąpienia do sądu o bezumowne korzystanie z terenu.
Ad.8
Zarząd Spółdzielni przyjął Postanowienie nr 14/2020 w sprawie:
Postanowienie nr 14/2020 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
Na tym protokół zakończono.
data wpisu: 20 listopada 2020