z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „ORUNIA” w Gdańsku odbytego w dniu 22.01.2019 r.
Obecni na posiedzeniu Członkowie Rady Nadzorczej:
Zarząd:
Porządek obrad :
Ad.1
Porządek obrad został odczytany i przyjęty 11 głosami za, przeciw głosów nie było.
Ad.2
Protokół z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej został przyjęty bez uwag.
Ad.3
Główna Księgowa omówiła sprawy osób zalegających z opłatami za lokale. Zadłużenie na koniec 2018 r. wyniosło 329 tys. zł. (z uwzględnieniem rozliczenia wody na koniec roku), co stanowi 3,5% rocznego naliczenia opłat. Zadłużenie powyżej 5 m-cy posiada 17 osób na łączną kwotę 160,6 tys. zł.
Wobec osób zalegających z opłatami toczy się postępowanie wewnątrz spółdzielcze bądź sądowo-egzekucyjne.
Rada Nadzorcza przyjęła informację Zarządu dotyczącą zadłużeń w Spółdzielni.
Informacja stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Ad.4
Z-ca Prezesa ds. techniczno-inwestycyjnych przedstawił informację dotyczącą kosztów remontu balkonów przy ulicy Świechockiego 3. Umowa z Wykonawcą remontu podpisana została w 2016 r. Wykonawca nie wywiązał się z umowy i odstąpił od wykonania prac z powodu braku pracowników. Spółdzielnia naliczyła kary wynikające z umowy natomiast remont balkonów został wykonany w 2018 r. przez firmę zastępczą, po aktualnie obowiązujących cenach. W związku z powyższym Zarząd Spółdzielni będzie wnioskował na Walnym Zgromadzeniu Członków o przeznaczenie dochodu z tytułu kar umownych na fundusz remontowy wspólny. Następnie Rada Nadzorcza rozpatrzy przeznaczenie tej kwoty na poczet remontu balkonów w budynku przy ul.Świechockiego 3.
Rada Nadzorcza przyjęła do wiadomości informację Zarządu i przychyla się do wniosku Zarządu w powyższej sprawie.
Z-ca Prezesa ds. techniczno-inwestycyjnych przedstawił informację dotyczącą montażu pojemników półpodziemnych na odpady bytowe w zasobach Spółdzielni. Z-ca Prezesa poinformował, iż w wyniku rozmów prowadzonych z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni pojawiała się szansa częściowej zmiany stanowiska Urzędu polegająca na pozostawieniu części altan śmietnikowych w pasie drogowym i ponoszeniu opłat jedynie za pojemniki usytuowane na zewnątrz altan. Spółdzielni złożyła wymaganą dokumentacje i oczekuje na stanowisko GZDiZ. Po uzyskaniu stanowiska GZDiZ zostaną podjęte decyzje dotyczące montażu pojemników półpodziemnych.
Pan W.Niechwiedowicz zaproponował aby zrobić inwentaryzację śmietników pod kątem ilości wrzucanych odpadów oraz kształtu śmietników (prostokątny zmieści więcej pojemników niż kwadratowy).
Rada Nadzorcza przyjęła do wiadomości informację Zarządu.
Ad.5a
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismami:
Ad.5 b
Na dyżurach członków Rady Nadzorczej w dniach 17.12.2018 r., 07.01.2019 r. i 21.01.2019 r. nie było interesantów.
Ad.5 c
Ad.5 d
Rada Nadzorcza usprawiedliwiła nieobecność na posiedzeniu Rady Pani Bogumiły Wiśniewskiej.
12 osób głosowało za, przeciw głosów nie było.
Na tym protokół zakończono.
data wpisu: 4 marca 2019